یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دوچرخه‌سواری تا محل کار می‌تواند سلامت شما را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد و خطر مرگ را کاهش دهد.

خطر مرگ ناشی از سرطان برای دوچرخه سوارها ۵۱ درصد کمتر است

محققان دریافتند افرادی که با دوچرخه رفت و آمد می‌کنند، ۴۷ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند؛ چرا که طبق نتایج حاصل از تحقیقات، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و مشکلات سلامت روان در این افراد کمتر است.

براساس آخرین مطالعات، دوچرخه سواری تا محل کار می‌تواند سلامت شما را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد و خطر مرگ را کاهش دهد. پژوهشگران معتقدند که پیاده‌روی تا محل کار فوایدی برای سلامتی به همراه دارد، اما رفت و آمد با دوچرخه بهترین راهکار برای تقویت عملکرد بدن و ارتقای سلامت کلی در افراد است.

برای این پژوهش، محققان داده‌های یک مطالعه بهداشت ملی در اسکاتلند را تجزیه و تحلیل کردند. در این مطالعه، از شرکت‌کنندگان پرسیده شد که چگونه به محل کار رفت و آمد می‌کنند. پاسخ‌های ثبت‌شده، با سوابق پذیرش در بیمارستان‌های ملی، نسخه‌های دارویی و مرگ و میر بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۸ مرتبط بود.

بر همین اساس محققان دریافتند که رفت و آمد با دوچرخه با این نتایج مثبت مرتبط است:

خطر مرگ ناشی از سرطان ۵۱ درصد کمتر است.

خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری قلبی و سرطان ۲۴ درصد کمتر است.

آمار تجویز داروی قلبی ۳۰ درصد کمتر است.

ثبت نسخه‌های مربوط به مشکلات سلامت روان ۲۰ درصد کمتر است.

در خصوص پیاده‌روی نیز:

آمار بستری‌ها در بیمارستان به هر دلیلی ۱۱ درصد کمتر است.

احتمال بستری‌شدن در بیمارستان به دلیل بیماری قلبی ۱۰ درصد کمتر است.

تجویز دارو برای بیماری قلبی ۱۰ درصد کمتر است.

تجویز دارو برای مشکلات سلامت روان ۷ درصد کمتر است.

اما در کنار این موارد مثبت، یک نکته منفی وجود دارد؛ نتایج نشان می‌دهد که دوچرخه‌سواران دو برابر بیشتر احتمال دارد که قربانی حادثه تصادف شده و در بیمارستان‌ها بستری شوند.

محققان می‌گویند: «یافته‌های ما مبنی بر اینکه مسافران دوچرخه‌سوار در مقایسه با مسافران غیرفعال، دو برابر خطر آسیب‌دیدگی ترافیک جاده‌ای دارند، نیاز به زیرساخت دوچرخه‌سواری ایمن‌تر را پررنگ‌تر می‌کند.»

آن ها بر این باورند که رفت و آمد فعال دارای مزایای سلامتی بسیاری در سطح جامعه است و می‌تواند به کاهش عوارض و مرگ و میر کمک کند. هم‌چنین این یک یافته مهم و ارزشمند است که رفت و آمد با دوچرخه‌ و یا به صورت پیاده، کاهش تجویز داروهای مرتبط با سلامت روان را به همراه دارد.

منبع: upi

منبع: خبر آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.